Geen SMS ontvangen

Informatie over wat je kunt doen als je geen SMS code hebt ontvangen of de SMS controle niet werkt.

Tjinta avatar
Geschreven door Tjinta
Deze week bijgewerkt

Waarom ontvang ik geen sms?

Ontvang je geen sms? Dit kan meerdere oorzaken hebben.

Ik heb al een account

  1. Heb jij eerder de YIVI (voorheen IRMA) app gebruikt om in te loggen? Dan is er geen telefoonnummer bij Ivido bekend. Log dan eerst nog een keer in met de YIVI (voorheen IRMA) app. Hierna kun jij jouw telefoonnummer toevoegen. Bekijk hier meer uitleg over hoe je inlogt met YIVI.

  2. Als je via mijngezondheid.net of de MedGemak app een account bij Ivido hebt gemaakt is er ook geen telefoonnummer bekent bij Ivido. Log dan in bij mijngezondheid.net of de MedGemak app en klik op de Ivido tegel. Dan ben je automatisch ingelogd bij Ivido en kan je op de profielpagina een telefoonnummer toevoegen.

  3. Het kan zijn dat je geen bereik hebt. Als jouw telefoonnummer wel bekend is bij Ivido en een sms verwacht, kun je controleren of je andere berichten wel ontvangt.

Ik heb nog geen account

  1. Ben je een nieuw account aan het maken en ontvang je de bevestiging sms niet? Het kan zijn dat er een tikfout is gemaakt bij het invoeren van uw telefoonnummer. Bijvoorbeeld dat er een cijfer te veel of geen 06 staat. Controleer het nummer nogmaals en corrigeer indien nodig.

  2. Het kan zijn dat je geen bereik hebt. Als je wel het juiste nummer hebt ingevoerd en een sms verwacht, kun je controleren of je andere berichten wel ontvangt.

Als geen van de bovenstaande problemen van toepassing is, kun je een mail sturen naar: info@ivido.nl. De medewerkers van de helpdesk helpen jou graag verder.

Was dit een antwoord op uw vraag?