Verwacht jij een e-mail, maar komt deze niet aan? Mogelijk is hij opgevangen door de spamfilter. Een spamfilter filtert veel reclame- en phishing-e-mails uit je inbox. Het werkt door te zoeken naar bepaalde trefwoorden zoals 'klik op deze link' of 'hier is jouw code'. Dit is prettig omdat je hierdoor veel minder irritante e-mails in je inbox ontvangt. Een spamfilter kan ook gevaarlijke e-mails blokkeren, bijvoorbeeld met nep-links.
Doordat de spamfilter zoekt naar trefwoorden en links, kan het gebeuren dat een betrouwbare e-mail per ongeluk in de spambox terechtkomt. Bijvoorbeeld de mail van Ivido met jouw bevestigingscode. Dat is natuurlijk vervelend en niet de bedoeling. Je krijgt geen melding als er een (betrouwbare) e-mail in je spambox of ongewenst folder belandt. Hierdoor kan het gebeuren dat je een e-mail mist.
Controleer je spambox en/of ongewenst folder.
Verwacht je een betrouwbare e-mail maar ontvang je deze niet? Kijk dan even in je spambox. Zoek in je inbox naar de spam/ongewenst folder, klik hierop en zoek naar de e-mail die je verwacht.
Als je de e-mail inderdaad in je spambox vindt, zijn er twee dingen die je met deze betrouwbare e-mail kunt doen.
Je kunt de e-mail openen in je spambox of je kunt hem naar je normale inbox verplaatsen en hem dan openen. Op die manier kun je alsnog bij bijvoorbeeld je bevestigingscode voor Ivido.
Een betrouwbare e-mail uit je spambox halen
Als je de e-mail hebt gevonden, kun je deze ook naar je normale inbox verplaatsen. Dit kun je doen als je denkt dat je deze e-mail nog vaker nodig zult hebben. Hoe je precies een e-mail uit je spambox kunt halen en naar je normale inbox kunt verplaatsen, verschilt per e-mailprovider. Wil je weten hoe dit werkt? Kijk dan op de website van jouw e-mailprovider.
Mail ook niet in de spambox
Kun je de (bevestigings-) mail ook niet vinden in de spambox? Neem dan contact op met [email protected]. Onze medewerkers helpen je graag verder.