Behandelrelaties die niet meer actief zijn, bijvoorbeeld omdat de behandeling is afgerond, kun je archiveren.

Zo kun je je lijst up-to-date houden met de cliënten waarmee je nog een actieve relatie hebt.

Wil je weten hoe je een behandelrelatie archiveert? Bekijk dan de handleiding.

Hieronder lees je extra informatie over het archiveren.

1. Wat gebeurt er als ik een behandelrelatie archiveer?

  • De behandelrelatie wordt gearchiveerd voor ALLE zorgverleners in de behandelrelatie. De onderstaande punten gelden dus voor ALLE zorgverleners in de behandelrelatie.

  • Wanneer je een behandelrelatie archiveert zal de cliënt verplaatst worden naar de lijst gearchiveerde behandelrelaties op de cliëntbeheer pagina.

  • Openstaande taken voor de cliënt worden stopgezet.

  • Je toegang tot het PGO dossier van de cliënt wordt verwijderd.

  • Het behandel dashboard is niet meer beschikbaar.

  • De data uit de behandelrelatie blijft opgeslagen, in verband met de bewaarplicht.


2. Wanneer kan ik een behandelrelatie archiveren?

Je kunt een behandelrelatie archiveren wanneer:

  • Er geen urgente meldingen meer op het behandel dashboard staan

  • Er geen actieve parameters zijn in de monitoring tool

Als een behandelrelatie hier niet aan voldoet, wordt deze niet getoond in de lijst van de behandelrelaties die je kunt selecteren om te archiveren.


3. Wat ziet de cliënt als ik de behandelrelatie archiveer?

  • Heeft de cliënt de behandelrelatie geaccepteerd? Dan ontvangt de cliënt een melding dat de behandelrelatie is gestopt, en dat ze geen nieuwe taken meer zullen ontvangen.
    Voltooide taken blijven zichtbaar voor de cliënt.

  • Wanneer de cliënt de behandelrelatie nooit geaccepteerd heeft, wordt de uitnodiging verwijderd. Ze ontvangen geen extra melding.


4. Wat kan ik nog zien van een gearchiveerde behandelrelatie?

Je kunt een lijst zien met alle gearchiveerde behandelrelaties.
Je ziet dan:

  • wanneer ze zijn gearchiveerd,

  • door wie ze zijn gearchiveerd,

  • en waarom ze zijn gearchiveerd.

Het behandel dashboard is niet meer beschikbaar.


5. Kan ik een cliënt opnieuw uitnodigen nadat ik deze eerder gearchiveerd heb?

Ja, je kunt een cliënt opnieuw uitnodigen. Je start dan een NIEUWE behandelrelatie. De data van de oude behandelrelatie is niet zichtbaar in de nieuwe.

Als je toegang tot het dossier wilt, moet je dat opnieuw aanvragen.

Je kunt een gearchiveerde behandelrelatie niet opnieuw activeren.

Heb je het antwoord gevonden?