Als zorgverlener werk je in de Zorgnetwerk Omgeving (ZNO) van HINQ. Cliënten werken in de Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO) van Ivido. Deze twee omgevingen werken met elkaar samen. Zo kun je met jouw cliënten samenwerken aan de behandeling. Als zorgverlener kun je de huidprogramma's inzetten in de online behandelrelatie in HINQ.

Hieronder leggen we uit hoe je HINQ en de huidprogramma's gebruikt. Ook vind je hier links naar meer uitleg over hoe je specifieke functionaliteiten gebruikt.

  1. Registreren als zorgverlener bij HINQ

  2. Cliënt uitnodigen voor een behandelrelatie

  3. Taken klaarzetten voor je cliënt

  4. Resultaten bekijken van de voltooide taken van je cliënt

  5. Chatten met je cliënten

  6. Videobellen

  7. Archiveren van afgeronde behandelrelaties

De huidprogramma's zijn ontwikkeld in samenwerking met Huidhuis.

1. Registeren als zorgverlener bij HINQ

Iedere zorgverlener kan zich zelf bij HINQ registreren.

Bekijk de handleiding hoe je je als zorgverlener kunt registreren.

Bekijk uitleg waarom IRMA wordt gebruikt om je te identificeren.

Wil je na het registreren je naam aanpassen naar de naam die je in je werkomgeving gebruikt? Dan kun je zelf je naam aanpassen bij instellingen.


2. Cliënt uitnodigen voor een behandelrelatie

Om met je cliënten aan de behandeling te werken, nodig je hen uit voor een behandelrelatie. Bekijk de uitleg over hoe je een behandelrelatie start. Selecteer bij stap 7 welk huidprogramma je wilt klaarzetten.

Wil je met de cliënt de Positieve Gezondheid vragenlijst gebruiken? Vraag dan bij stap 8 toegang tot het dossier.

Hebben cliënten nog geen Ivido PGO? Dan ontvangen zij de uitnodiging voor de behandelrelatie per e-mail. Vanuit de e-mail kunnen zij een Ivido PGO aanmaken. Zodra ze zijn ingelogd bij Ivido staat op hun startpagina de taak ‘Uitnodiging behandelrelatie’. Pas als de cliënt de behandelrelatie heeft geaccepteerd kun je de gegevens zien en taken klaarzetten.

Heeft de cliënt de uitnodiging via e-mail nog niet geaccepteerd? Dan kun je de uitnodiging opnieuw sturen.

Hebben cliënten al een account bij Ivido? Dan krijgen ze geen e-mail, maar staat de uitnodiging op hun Ivido startpagina.


3. Taken klaarzetten voor je cliënt

In het programma kun je vragenlijsten en modules met uitleg klaarzetten voor je cliënt. Je kunt zelf bepalen welke onderdelen je wilt inzetten voor de behandeling. Bekijk hier de uitleg over hoe je taken kunt klaarzetten.

Je cliënt krijgt 2x per week een e-mail als er nog taken op staan. Zo worden ze eraan herinnerd om de taken te voltooien.


4. Resultaten bekijken van de voltooide taken van je cliënt

Je kunt de resultaten bekijken van zowel de vragenlijsten, als van de modules, zodra je cliënt deze heeft afgerond. Bekijk hier de uitleg over hoe je de resultaten bekijkt.


5. Chatten met je cliënten

Je kunt via HINQ chatten met je cliënten. Daarvoor voeg je hen eerst toe als contactpersoon. Je cliënten krijgen dan een contactverzoek. Bekijk hier de uitleg over hoe je een contactverzoek en/of bericht stuurt.

Wil je niet met je cliënten chatten, en wil je geen contactverzoeken ontvangen? Bekijk hier de uitleg over hoe je je account verbergt.


6. Videobellen

In HINQ kun je een abonnement afnemen voor videobel applicatie WeSeeDo. WeSeeDo maakt videobellen op een veilige manier mogelijk, waardoor het gebruikt kan worden in de medische context. Het abonnement voor Videobellen kun je activeren bij je ‘Instellingen’, onder het tabblad ‘Zorgpakket’.

Zodra je het abonnement geactiveerd hebt kun je personen uitnodigen voor een videobelafspraak. Zij hoeven daarvoor geen account bij Ivido of HINQ te hebben.


7. Archiveren van afgeronde behandelrelaties

Behandelrelaties die zijn afgerond kun je archiveren. Zo houd je je lijst up-to-date met cliënten waarmee je nog een actieve behandelrelatie hebt.

Bekijk hier hoe je een behandelrelatie kunt archiveren, of lees meer informatie over wat het betekent wanneer je een behandelrelatie archiveert.

Heb je het antwoord gevonden?