Als zorgverlener werk je in de Zorgnetwerk Omgeving (ZNO) van HINQ. Cliënten werken in de Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO) van Ivido. In Ivido vult de cliënt de Mind2Care vragenlijst in. Deze twee omgevingen werken met elkaar samen. Zo kun je met jouw cliënten online samenwerken. Hieronder leggen we uit hoe je HINQ en het Mind2Care programma gebruikt. Ook vind je hier linkjes naar meer uitleg over hoe je specifieke functionaliteiten gebruikt.

Je hebt een account en wil gaan starten met het uitnodigen van cliënten. In deze sheet lichten we heel kort toe wat je eerste stappen zijn.


Wil je de uitleg in een filmpje bekijken? Dat kan met de filmpjes hieronder.

  1. Start - Basisfuncties en -instellingen HINQ

  2. Uitnodigen voor invullen vragenlijst

  3. Cliënt registratie en invullen vragenlijst

  4. Resultaten van ingevulde vragenlijsten bekijken


De volgende onderwerpen worden hieronder uitgelegd.

  1. Registreren als zorgverlener bij HINQ

  2. Groep zorgverleners aanmaken en beheren

  3. Cliënt uitnodigen voor het invullen van de Mind2Care vragenlijst

  4. Resultaten bekijken van de ingevulde vragenlijst

  5. Wat te doen bij een miskraam?

  6. Archiveren van afgeronde behandelrelaties

  7. Vragen en contact

1. Registeren als zorgverlener bij HINQ

Iedere zorgverlener kan zich zelf bij HINQ registreren.

Bekijk de handleiding hoe je je als zorgverlener kunt registreren.

Bekijk uitleg waarom IRMA wordt gebruikt om je te identificeren.

Wil je na het registreren je naam aanpassen naar de naam die je in je werkomgeving gebruikt? Dan kun je zelf je naam aanpassen bij instellingen.


2. Groep zorgverleners aanmaken en beheren

Om samen te werken met je collega’s rondom een cliënt is het belangrijk dat je een groep maakt. Deze groep voeg je toe aan de behandelrelatie. Zo kunnen je collega’s ook de informatie en resultaten van de cliënt inzien. Bekijk hier de uitleg hoe je zo’n groep aanmaakt. Op deze plek doe je ook het beheer van de groep.

Of bekijk het instructiefilmpje Groep zorgverleners aanmaken


3. Cliënt uitnodigen voor het invullen van de Mind2Care vragenlijst

Om de cliënt uit te nodigen moet je in HINQ een behandelrelatie met de cliënt starten. Bekijk de uitleg over hoe je een behandelrelatie start.

Of bekijk het instructiefilmpje Uitnodigen voor invullen vragenlijst

  • Selecteer bij stap 6 de groep zorgverleners die je hebt aangemaakt.

  • Selecteer bij stap 7 ‘Mind2Care’

Hebben cliënten nog geen Ivido PGO? Dan ontvangen zij de uitnodiging voor de behandelrelatie per e-mail van de afzender Ivido. Vanuit de e-mail kunnen zij een Ivido PGO aanmaken. Zodra ze zijn ingelogd bij Ivido staat op hun startpagina de taak ‘Uitnodiging behandelrelatie’. Pas als de cliënt de behandelrelatie heeft geaccepteerd kunnen ze de vragenlijst invullen.

Heeft de cliënt de uitnodiging via e-mail nog niet geaccepteerd? Dan kun je een herinnering van de uitnodiging sturen.

Hebben cliënten al een account bij Ivido? Dan krijgen ze geen e-mail, maar staat de uitnodiging op hun Ivido startpagina.

Je kunt dit ook in het instructiefilmpje Cliënt registratie en invullen vragenlijst bekijken.


4. Resultaten bekijken van de ingevulde vragenlijst

Als de zwangere de vragenlijst heeft ingevuld krijg je daar een melding van op de startpagina van HINQ. Via de startpagina of cliëntbeheer kun je naar een specifieke cliënt om de resultaten te bekijken. Bekijk hier de uitleg over hoe je de resultaten bekijkt.

Of bekijk het instructiefilmpje Resultaten van ingevulde vragenlijsten bekijken.

Je kunt de pagina met resultaten downloaden en uploaden naar je eigen systeem.

Je cliënt krijgt 1x per week een e-mail als er nog taken openstaan die ze moet doen. Zo worden ze eraan herinnerd om de taken te voltooien.


5. Wat te doen bij een miskraam?

Het kan helaas gebeuren dat de cliënt een miskraam krijgt. In dat geval is het wenselijk het programma te stoppen.

Je kunt de behandelrelatie archiveren. Zo zal de cliënt geen taken meer krijgen.

Mocht ze opnieuw zwanger raken, en wil je de vragenlijst opnieuw versturen? Dan kun je haar opnieuw uitnodigen.


6. Archiveren van afgeronde behandelrelaties

Behandelrelaties die zijn afgerond kun je archiveren. Zo houd je je lijst up-to-date met cliënten waarmee je nog een actieve behandelrelatie hebt.

Bekijk hier hoe je een behandelrelatie kunt archiveren, of lees meer informatie over wat het betekent wanneer je een behandelrelatie archiveert.


7. Vragen en contact

Op deze helpdesk zijn veel artikelen te vinden met uitleg over hoe je HINQ of Ivido gebruikt. Deze database met handleidingen wordt continu aangevuld.

Heb je een vraag die niet beantwoord wordt met een van de artikelen? Dan kun je altijd contact opnemen met de helpdeskmedewerkers van Ivido/HINQ. Zij kunnen vragen beantwoorden over de werking van HINQ of Ivido, en helpen met technische problemen en storingen. Gaat de vraag over iets anders, dan zetten zij deze door naar de juiste persoon.

Contact opnemen met de helpdesk kun je doen via deze helpdesk met de knop rechtsonder, via het vraagteken in de balk bovenaan de pagina’s van HINQ of Ivido, of mailen naar info@hinq.nl of info@ivido.nl.

Als cliënten een vraag hebben kunnen ze het beste ook contact opnemen met de helpdesk. Zo kunnen de helpdeskmedewerkers zo snel mogelijk degene met het probleem helpen en worden de lijntjes kort gehouden. Probeer daarom cliënten die bij jullie met een vraag komen door te sturen naar de helpdesk.

Heb je het antwoord gevonden?